Kuvaus
Päänorra Old Man Emu etulehtijousiin CS001F ja CS002F – Toyota Land Cruiser 40 sarja.
Old Man Emu lehtijouset:
– Osana ARB:n 4×4 jousitusjärjestelmää Emu Dakar lehtijouset on suunniteltu tarjoamaan optimaaliset ajo-ominaisuudet kaikissa ajo- ja kuormitustilanteissa joissa ajoneuvoa käytetään.
– Jousivaihtoehtoja on saatavana lukuisia erilaisia riippuen ajoneuvon käyttötarkoituksesta ja varustelusta. Emu Dakar lehtijouset toimivat täydellisesti yhteen Old Man Emu 4×4 iskunvamentimien kanssa mikä kokonaisuutena parantaa auton käsiteltävyyttä, ajo-ominaisuuksia ja kuormankantokykyä huomattavasti
– Päistä kavennetut ja timanttileikatut lehdet: Oikein muotoillut jousen lehdet varmistavat kuorman jakautumisen progressiivisesti suuremmalle alalle mikä vähentää lehtien päihin kohdistuvaa erittäin kovaa rasitusta. Tämä parantaa ajotuntumaa sekä vähentää lehden katkeamisen riskiä, mikä lisää merkittävästi jousen ikää.
– Lehtikiinnikkeet ja liukulevyt: Jousipakan lehtien kiinnikkeet on pulttikiinnitteiset mikä sallii nailonisten liukulevyjen asentamisen ja käytön.
– Puristus- ja kuormitustesti: Emu Dakar jousipakat testataan puristamalla ne väkisin puristamalla kasaan. Tällä varmistetaan jousen asettuminen oikeaan muotoon jaliian aikainen löystyminen ja painuminen.
– Grafiittipäällyste: Emu Dakar jousien lehdet on pinnoitettu grafiitilla kitkan pienentämiseksi lehtien ja kitkalevyjen välillä. Pinnoitus parantaa jousen toimintaa, ajotuntumaa sekä jousen ikää.
– Military wrap: Emu Dakar jousipakkojen apunorra on taivutettu jousen silmän ympäri turvallisuuden parantamiseksi tilanteessa jossa jousi katkeaisi kesken ajon.
– Kitkanpoistolevyt: Voideltavat – nailonista valmistetut kitkanpoistolevyt jousen lehtien välissä vähentävät lehtien välistä kitkaa juuri siellä missä kuormitus on suurin.
– Litteä akselipiste: Lehtijousen tasainen akselin kiinnityspiste antaa oikean, turvallisen akselikiinnityksen mikä vähentää jousen kuormitusta ja pidentää jousen ikää.
– Kuulapuhallus: Jousen kaikkien lehtien jännitteinen puoli on kuulapuhallettu jousen jännityksen vähentämiseksi. Toimenpide voi käytännössä tuplata jousen iän.
– Kaksivaiheinen jousipakka: Useimmat jousipakat on tehty kaksivaiheisiksi optimaalisen mukavuuden saavuttamiseksi. Kuormaamattomana ajoneuvo kulkee pääosin ensimmäisen vaiheen kannattelemana. Toinen vaihe tulee käyttöön kun ajoneuvoa kuormitetaan.